'Najazd na kulturę' – projekt dla dzieci z gminy Poddębice.

Show the MENU
15.12.2016
Zdjęcie przedstawia dzieci z kukiełkami postaci filmowych, pokazujących ich cienie na podświetlonympłótnie

Ponad dziesięcioletnia działalność Klubu 4H z Nowego Pudłowa zaowocowała powołaniem zarejestrowanej organizacji:  Fundacji „Tu brzoza”.Plakat imprezy
Kluby 4H w Polsce są promowane i wspierane przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego, aktywizują najmłodszych mieszkańców obszarów wiejskich do działań edukacyjnych.
 
Projekt edukacyjny został zrealizowany we współpracy ze Szkołą Podstawową w Bałdrzychowie.
Uczniowie otrzymali niecodzienną okazję doświadczenia świata kultury i sztuki. W ramach realizowanego od września projektu 'Najazd na kulturę' aktywnie korzystali z oferty kulturalnej stolicy naszego województwa.
 
  W ramach 'Najazdu' zaplanowaliśmy szereg kulturalnych doznań. - mówi Barbara Gortat, wiceprezes Fundacji Tu brzoza i koordynator projektu - Szczególny nacisk położyliśmy na ofertę warsztatową łódzkich instytucji kultury. Chcieliśmy, aby dzieci nie tylko były odbiorcami sztuki, ale przede wszystkim jej współtwórcami; by mogły jej dotknąć. Samodzielnie wykonać i zaanimować postaci filmowe, zbudować kukiełkę teatralną, stworzyć dzieło sztuki.
 
Program działań jest szeroki i wielokierunkowy. Są w nim warsztaty z animacji poklatkowej w Muzeum Animacji Se-Ma-For, spektakle baletowe w Teatrze Wielkim, aktywne zwiedzanie w Muzeum Sztuki, spacer niemal stuletnim, podziemnym kanałem nazywanym Dętką, spektakle w Tetrze Pinokio, koncert w Filharmonii Łódzkiej, warsztaty z pantomimy czy wizyta za kulisami teatru.  
 
Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją PZU. - Samo uzyskanie dotacji było wielkim sukcesem. - podkreśla Paulina Gortat-Gapińska – pracownik Łódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Bratoszewicach, założycielka Klubu 4H w Nowym Pudłowie oraz fundacji. Po raz pierwszy startowaliśmy w konkursie organizowanym przez Fundację PZU pn. 'PZU z kulturą'. Nasza propozycja znalazła się w gronie 33 laureatów, przy czym w konkursie złożono ponad 250 wniosków.
 
Celem konkursu „PZU z kulturą” jest zwiększenie dostępu do szeroko pojętej kultury dla dzieci i młodzieży szkolnej z terenów wiejskich i małych miejscowości, w szczególności do kultury tzw. wysokiej. Poprzez 'Najazd na kulturę', mamy nadzieję zwiększyć wiedzę młodych na temat polskiego dziedzictwa kulturowego oraz zachęcić ich do częstszego obcowania ze sztuką. Naszym celem jest też ośmielenie uczestników do podejmowania własnych inicjatyw kulturalnych. Bylibyśmy szczęśliwi, gdyby poprzez nasz projekt zostały odkryte i były rozwijane twórcze talenty.- dodaje Barbara Gortat.